DI lobizmas JAV federaliniu lygmeniu suaktyvėja vykstant nuolatiniam dirbtinio intelekto bumui ir rinkimų metams, kurie gali turėti įtakos būsimam AI reguliavimui.
Nauji „OpenSecrets“, ne pelno organizacijos, sekančios ir skelbiančios kampanijų finansavimo ir lobizmo metrikas, duomenys rodo, kad grupių, lobistų federalinėje vyriausybėje su dirbtiniu intelektu susijusiais klausimais, skaičius išaugo nuo 459 2023 m. iki 556 2024 m. pirmąjį pusmetį (nuo sausio mėn. iki liepos). „OpenSecrets“ duomenys atskleidžia, kad tuo pat metu geriausi AI startuoliai suaktyvino savo lobizmo iniciatyvas.
„ChatGPT“ kūrėja OpenAI smarkiai padidino savo lobizmo išlaidas ir per pirmuosius šešis 2024 m. mėnesius išleido 800 000 USD, palyginti su 260 000 USD per visus 2023 m. Tuo tarpu bendrovė padidino savo išorės lobistų komandą nuo trijų konsultantų pernai iki maždaug 15 per pirmąjį pusmetį. 2024 m.
Kovo mėn., prieš pat OpenAI į savo direktorių tarybą pasveikinant buvusį NSA direktorių Paulą Nakasone, startuolis paliko buvusį respublikonų senatorių Normą Colemaną, kad jis pasisakytų už mokslinių tyrimų ir plėtros klausimus. Kitos žinomos advokatų kontoros, įskaitant Akin Gump Strauss Hauer & Feld ir DLA Piper, užregistravo OpenAI lobistus pagal OpenSecrets.
„OpenAI“ taip pat sustiprino savo vidaus politikos komandą – praėjusį lapkritį pasamdė Chaną Parką, buvusį „Microsoft“ Kongreso reikalų vyresnįjį direktorių, vadovauti JAV ir Kanados partnerystei. „Financial Times“ duomenimis, „OpenAI“ pasaulinių reikalų padalinio darbuotojų skaičius nuo praėjusių metų išaugo daugiau nei keturis kartus – iki 35 aštuoniose šalyse, o iki metų pabaigos bendrovė planuoja išplėsti padalinį iki 50.
Kitur „OpenAI“ konkurentas „Anthropic“ per ateinančius kelis mėnesius ketina išleisti pusę milijono dolerių lobizmui. Iki šiol 2024 m. „Anthropic“ į savo penkių lobistų komandą investavo 250 000 USD – beveik tiek, kiek išleido trims lobistams per visus 2023 m. (280 000 USD).
Praėjusį sausį Anthropic pasamdė dvi išorės lobistines įmones, palikdamos buvusį AWS lobistą Stoney'į Burke'ą iš Aquia Group ir Jedą Bhutą iš Tower 19. Bendrovė taip pat turi vidinį lobistą, kurį ji pasamdė kovo pradžioje.
Net mažesnės dirbtinio intelekto įmonės lobistinėms pastangoms skiria dešimtis tūkstančių dolerių.
Remiantis „OpenSecrets“ duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį „Cohere“, praėjusiais metais investavusi 70 000 mln. „Cohere“ pirmiausia kuria tinkintus generuojančius AI modelius verslo klientams – tai siauresnis verslas nei „OpenAI“ ar „Anthropic“.
Neatsitiktinai lobistai vis dažniau sulaiko dirbtinio intelekto pardavėjus.
Pirma, tai yra rinkimų metai, o pagrindiniai kandidatai į prezidentus aiškiai išreiškė savo skirtingas pozicijas dėl dirbtinio intelekto reguliavimo.
Demokratinė viceprezidentė Kamala Harris pranešė, kad ji sutinka su prezidento Joe Bideno nuomone, kad dirbtinis intelektas turėtų būti tam tikra federalinė priežiūra. Kita vertus, buvęs prezidentas ir respublikonų kandidatas Donaldas Trumpas padarė pažangą Baltųjų rūmų AI politikos ir bendro reguliavimo panaikinimo srityje.
JAV prekybos departamentas šią savaitę paskelbė ataskaitą, kuri galėtų telegrafuoti Harriso administracijos nurodymus. Prekybos departamento Nacionalinės telekomunikacijų ir informacijos administracijos ataskaitoje pasisakyta už naujų generuojamųjų AI modelių, ypač „atvirų svėrimo“ modelių, tokių kaip „Meta's Llama 3.1“, išleidimą, tačiau vyriausybei rekomenduojama sukurti „naujus pajėgumus“ tokiems stebėti. rizikos modeliai.
Kongresas dar turi priimti visa apimantį AI teisės aktą arba netgi pasiūlyti tokį išsamų įstatymą, koks yra toks reglamentas kaip ES AI įstatymas. Dėl federalinių taisyklių kūrimo vakuumo valstijos ir vietos valdžios institucijos skubėjo užpildyti spragą; Lobistinės grupės „TechNet“ duomenimis, šiais metais buvo pasiūlyta beveik 400 valstybinio lygio AI įstatymų.
Pavyzdžiui, „OpenAI“ vis garsiau kalba apie tai, kokiems dirbtinio intelekto įstatymams ir taisyklėms ji teikia pirmenybę, šią savaitę atsisakė Senato įstatymų projektų, kuriais būtų įsteigta federalinė DI taisykles priimanti institucija, teiktų federalines stipendijas dirbtinio intelekto moksliniams tyrimams ir plėtrai bei steigti dirbtinio intelekto švietimo išteklius kolegijose ir K-12 nustatymai. („OpenAI“ turi keletą švietimo klientų.)
Šaliai laukiant lapkričio mėnesio rinkimų rezultatų, „OpenAI“ ir kiti dirbtinio intelekto pardavėjai susiduria su galimomis antimonopolinėmis bylomis iš JAV reguliavimo institucijų, įskaitant Teisingumo departamentą ir Federalinę prekybos komisiją (FTC). CNBC praneša, kad FTC ieško daugiau informacijos apie neseniai paskelbtą „Amazon“ partnerystę su AI startuoliu „Adept“, o Teisingumo departamentas ir FTC tiria „Microsoft“ „Inflection“ darbuotojų samdymą. „Microsoft“ liepą atsisakė stebėtojos vietos „OpenAI“ valdyboje, greičiausiai tokiu žingsniu, kuriuo siekiama sumažinti JAV antimonopolinių reguliavimo institucijų susirūpinimą, nes „Microsoft“ yra pagrindinė bendrovės investuotoja.