- 58 % respondentų planuoju keliauti tolimais atstumais 2024 m. rugsėjo – gruodžio mėn Europą ketina aplankyti 40 proc.
- 83 % iš apklaustų kinų keliautojų išreiškia norą aplankyti Europą, 9% daugiau nei pernai.
- Įperkamumas išlieka svarbiausia kliūtimi keliaujant į Europą.
- saugumas, ikoniniai orientyrai ir kokybiška infrastruktūra yra trys pagrindiniai kriterijai renkantis Europos atostogų kryptį.
- Keliautojai vis labiau traukia autentiškų kelionių įspūdžių kaip jie siekia a gilesnis supratimas vietinės kultūros.
Tarptautiniai keliautojai yra rodo didesnį atsargumą apie kelionių į Europą planavimą nuo šių metų rugsėjo iki gruodžio mėn. Tai pagal naujausius duomenis Tolimųjų reisų kelionių barometras (LHTB) 3/2024 Šiandien paskelbė Europos kelionių komisija (ETC) ir „Eurail BV“, kuri tiria keliautojų nuotaikas ir pageidavimus dėl tolimųjų kelionių į Europą.
Ataskaitoje tai atskleidžiama 58 % respondentų (1) planuoju keliauti tolimais atstumais per paskutinius keturis metų mėnesius, su 40 % numatęs a vizitas į Europą. Tai yra 4% nuosmukis, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Įperkamumas yra pagrindinė kliūtis keliaujant į Europą, kurią nurodė beveik pusė respondentų (44 %). Šis skaičius auga visose pagrindinėse rinkose, išskyrus Australiją, kuri šiek tiek sumažėjo.
Pastebimas Kinijos kelionių siekių augimas
Tyrimas atskleidžia, kad kiekvienais metais gerokai išaugo ketinimai keliauti į užsienį Kinija83 % respondentų išreiškė susidomėjimą aplankyti Europą, o tai 9 % daugiau nei praėjusiais metais. Šį padidėjimą palaiko keli veiksniai, įskaitant skrydžių tarp Kinijos ir Europos atnaujinimą, dėl kurio kelionės tapo prieinamesnės. Be to, Auksinės savaitės atostogos, vykstančios spalio 1–7 dienomis, daugeliui lankytojų yra patogus kelionės langas.
Kelionės ketinimai iš brazilai tiksliai atspindi tuos, kurie buvo matyti praėjusį rudenį, nes beveik 48 % respondentų planuoja aplankyti Europą per paskutinius keturis metų mėnesius, o tai visų pirma skatina jaunesni ir turtingesni keliautojai. Nepaisant augančio vartotojų pasitikėjimo, didelės išlaidos tebėra pagrindinis veiksnys, atgrasantis žmones keliauti šioje rinkoje.
Keliautojai iš Kanada ir Australija yra atsargesni – 39% ir 33% respondentų planuoja kelionę į Europą iki metų pabaigos, o tai labai sutampa su ankstesnių metų skaičiais. Panašiai ir noras aplankyti Europą Pietų Korėjos ir JAV respondentų yra gana kuklus – atitinkamai 27 ir 23 proc. Atrodo, kad nuotaikos kelionių į užsienį iš JAV yra ypač silpnos, o nuo praėjusių metų 41 proc. sumažėjo daugiausia dėl didelių kelionių išlaidų (40 proc.), susidomėjimo tyrinėti kitus regionus (23 proc.) ir nepakankamo atostogų laiko (17 proc.). %).
Saugumas ir biudžeto apribojimai turi įtakos kelionių planams
Saugumas išlieka pagrindiniu kriterijumi renkantis atostogų kryptį Europoje (52 proc.), o keliautojų iš Australijos, Japonijos, Kinijos, Kanados ir JAV skaičius per metus gerokai išaugo. svetainės, kurias būtina pamatyti (41 proc.) ir kokybiška turizmo infrastruktūra (39 proc.).
Infliacija turizmo produktų ir paslaugų skaičius pradeda mažėti, tačiau ilgalaikis pastarųjų metų poveikis ir toliau daro įtaką kelionių įpročiams. Dauguma respondentų (66 proc.) planuoja išleisti tarp 100 € ir 200 € per dieną (2)panašiai kaip 2023 m. rudenį. Tačiau kai kurios rinkos griežtina savo biudžetus, nes Europos šventės tampa mažiau prieinamos. Pažymėtina, kad per metus sumažėjo 30 proc Kinijos keliautojai tikisi išleisti virš 200 eurų per dieną. Be to, į Australija ir Kanadakeliautojų, numatančių išleisti mažiau nei 100 EUR per dieną, padaugėja atitinkamai 6 % ir 8 %.
Kultūra tebėra pagrindinė traukos vieta norint aplankyti Europą
Laisvalaikis yra pagrindinė kelionių į Europą priežastis, o 78 % respondentų atsakė, kad tai buvo pagrindinis jų apsilankymo motyvas. Kultūra ir istorija ir toliau išlieka pagrindiniais lankytinais objektais būsimose kelionėse, o 44 % respondentų jas nurodė kaip prioritetą. Šis augantis susidomėjimas naudingas Europos istoriniams centrams ir kultūros židiniams. Pažymėtina, kad, palyginti su praėjusiais metais, susidomėjimas turtinga Europos kultūra ir istorija išaugo Kinijoje (+13%), Japonijoje (+11%) ir JAV (+14%). Būsimieji keliautojai taip pat nurodė gastronominiai potyriai kaip ypač patrauklus lankantis Europoje (39 %), o po to miesto gyvenimas (33 proc.).
Pirmą kartą šiame tyrime pateikta apklausa atskleidžia, kad respondentai, planuojantys keliones į Europą, labai domisi bendrauti su vietiniais. Maždaug 40 % nurodė, kad retkarčiais bendrautų su vietiniais, kad pagerintų savo keliones. Be to, 36% siektų gilesnės kultūrinės patirties mokydamiesi apie vietos gyvenimą ir tradicijas, o 15% siekia užmegzti prasmingus santykius su vietos gyventojais.
Komentuodamas išvadas, Miguelis Sanzas, ETC prezidentaspasakė: „Keliautojai, planuojantys aplankyti Europą, rodo didelį susidomėjimą užmegzti ryšį su vietiniais gyventojais, išryškindami platesnį posūkį į prasmingesnę ir autentiškesnę patirtį. Barometro rezultatai pabrėžia, kad vietiniai gyventojai yra pagrindinis turtas formuojant užsienio lankytojų suvokimą apie Europos vietas per jų svetingumą, kultūrą ir kasdienį gyvenimą. Įtraukiant vietos gyventojus į turizmo sprendimų priėmimą, suteikiant jiems galimybę kurti savo turizmo iniciatyvas ir investuojant į autentiškas erdves, tokias kaip turgūs, kultūros centrai ir renginiai, vietos gali užmegzti tvarius santykius, kurie bus naudingi tiek keliautojams, tiek gyventojams. Šis požiūris gali padaryti Europą dar labiau kultūrine ir svetingesne vieta.“
Šį projektą iš dalies finansuoja Europos Sąjunga.
Ataskaitą galima parsisiųsti čia.
(1) Išskyrus ketinimą dėl Pietų Korėjos rinkos, kuri nebuvo įtraukta į 2023 m. rudens tyrimų bangą
(2) Išlaidos yra vienam asmeniui ir apima apgyvendinimą, maitinimą ir kitą veiklą, išskyrus skrydžio bilietus į Europą.